Isnin, 2 Mac 2015

Zikir Munajat








Maksudnya: "Maha suci Allah dan pujian itu bagi Allah tiada Tuhan yang lain melainkan Allah, Dialah Allah Tuhan yang Maha Besar. "
Diulang sebanyak 33 kali.




Maksudnya: "Allah-Allah-Allah- Allah Ya AllahAllah Ya Allah -Allah Ya Allah-Allah Ya Allah Allah-Allah- Allah Ya Allah Allah-Allah- Allah Ya Allah Allah Ya Allah -Allah Ya Allah-Allah Ya Allah"



Maksudnya: "Maha suci Tuhan (Allah) Tiada kuasa makhluk mengatasi kudrat kekuasaan-Nya, Dialah Tuhan (Allah) di atas singgahsana Arash dengan kerana Esa dan Tunggal, memiliki segala di atas Arash langit dengan senang dan mudah demi kerana kemuliaan-Nya, semua wajah-wajah sujud dan tunduk kepada Nya."




Maksudnya: "Cukuplah perhitungan ku dengan Tuhan ku yang Maha Mulia, tiada sesuatu yang lain dihatiku selain daripada Allah, nur Muhammad S.A.W."
Diulang 5 kali




Maksundnya: "Tiada sesuatu yang lain yang tersingkap selain daripada Allah."
Diulang 10 kali




Maksudnya: "Tiada Tuhan melainkan Allah. Tuhan yang memiliki, Tuhan yang haq. Tuhan yang benar (nyata). Muhammad pesuruh Allah, benar segala janjinya lagi dipercayai."
Diulang 5 kali




Maksudnya: "Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah."





Maksudnya: "Tiada Tuhan yang lain melainkan Allah, Nabi Muhammad pesuruh Allah."




Maksudnya: "Kami memohon taubat kepada Mu Ya Allah, Kami kembali kepada Mu Ya Allah, Kami sesungguhnya menyesal atas perbuatan maksiat yang kami lakukan."
Diulang 3kali.




Maksudnya: "Ya Allah, selawat dan salam ke atas penghulu cahaya bagi segala cahaya, dan penghulu rahsia bagi segala rahsia, pembuka (kunci) bagi segala pintu kemudahan iaitu penghulu kami dan Tuan kami Nabi Muhammad, Nabi yang teristimewa dan keluarganya yang suci dan sahabatnya yang terbaik, berbagai nikmat Allah dan semua pejuang Nya."




Maksudnya: "Telah pun muncullah bulan purnama ataskami, Dengan pujian-pujian (sanjungan) kami mengalu-alukan. Ucapan kesyukuran kami ajukan, Seruan Allah kami serukan."





Maksudnya: "Selawat Allah ke atas Nabi Muhammad. Selawat Allah ke atasnya beserta salam."
Diulang 2 kali

- See more at: http://mysaffiyah.blogspot.com/2011/02/zikir-munajat.html#sthash.77ICahcs.dpuf


Zikir Munajat 2




Tiada ulasan:

Catat Ulasan