Sabtu, 23 April 2011

Yahudi dan Nasrani dalam alQuran

zion menguasai dunia


Amaran dalam alQuran
Mereka sentiasa memusuhi serta berusaha menghancurkan Islam

lambang jesuit

Al-Quran yang mulia telah menceritakan tentang dua golongan (orang kafir) yang amat memusuhi umat Islam. Dua golongan itu adalah golongan Yahudi dan Nasrani. Perihal dua golongan ini telah berulang-ulang disebut sebagai peringatan penting kepada umat Islam. Akibat dari kesibukan duniawi dan juga asakan dari pengaruh barat, kita telah mengabaikan peringatan ini atau mungkin kerana kebergantungan kita kepada panduan alQuran semakin pudar malah memandang remeh terhadap firmah Allah swt.

Secara kasar kita biasanya mengetahui bahawa golongan Yahudi yang dimaksudkan dalam ayat Al-Quran itu adalah kaum Yahudi yang mendiami negara Israel di Timur Tengah, mereka bertindak zalim dan rakus merampas negara dan membunuh orang Islam Palestin. Sementara orang Nasrani pula ialah orang-orang yang beragama Kristian sekarang ini.

Mungkin kita tidak sedar sesuatu rahsia yang ingin disampaikan. Al-Quran yang mulia itu bukan sahaja telah memberikan banyak pembayang (clue) dan kiasan, malah memberikan maklumat tentang kejadian nyata. Selain berbentuk hakikat yang mempunyai maksud yang tersirat dalam ayat-ayatnya yang sesungguhnya amat menakjubkan. BENARLAH, AL-QURAN ITU ADALAH MUKJIZAT RASULULLAH S.A.W.

Dalam penyelidikan Teologi-Politik dewasa ini, Yahudi dan Nasrani adalah istilah umum dalam Al-Quran, di mana Yahudi yang dimaksudkan itu adalah
ZIONIS ANTARABANGSA. Pergerakan ini berselindung di bawah nama menuntut hak 'Tanah yang Dijanjikan'  (Promised Land), namun sebenarnya ia bertujuan untuk menghapuskan Islam dan merampas artifak-artifak (relic) penting Islam berserta tempat sucinya sekali kerana mereka percaya akan kesaktian (magic) objek-objek mistik dan bersifat kultus (contohnya Spear of Destiny, Ark of Covenant,The True Cross, Holy Grail, Hajar Aswad dll).

Satu lagi pertubuhan yang menjadi 'front' kepada Yahudi adalah satu pertubuhan yang digelar FREEMASON. Mereka terang-terang mengambil ajaran Kabbalah sebagai anutan dan tunjang pergerakannya.

Dari Freemason bercambah pula berpuluh-puluh pergerakan rahsia mereka malah tidak mustahil beratus-ratus lagi pergerakan dibelakangnya dan juga 'puppet man' yang mengawal semua pergerakan Yahudi ini. INILAH YANG INGIN DISAMPAIKAN OLEH ALQURAN.

Golongan Yahudi terbahagi kepada dua kumpulan besar. Satu adalah Yahudi Orthodoks yang kepercayaannya “menghampiri” ketulenan ajaran Nabi Musa dan Taurat dan juga golongan Yahudi yang tidak bersetuju dengan Zionis. Golongan ini dipercayai adalah golongan minoriti dan terpinggir.

Golongan yang kedua ialah Yahudi-Kabbalah yang berpegang kepada ajaran Taurat yang telah diselewengkan serta kitab Talmud iaitu kitab mistik sesat tulisan para rabbi Yahudi dan ajaran pagan. Golongan yang kedua ini telah bergabung dengan Yahudi Khazar,iaitu bangsa Khazar (berasal dari Khazaria) yang menduduki kawasan Asia Tengah yang menganut agama Yahudi dan puak Yahudi Ashkenazi. Yahudi Askanazi ini telah diketahui umum sebagai amat berbahaya dan menjadi pengikut setia Dajal Laknatullah. INILAH DIA YAHUDI YANG DIBERITAHU OLEH ALQURAN.

Golongan Nasrani juga disebut di dalam AlQuran sebagai bangsa yang seiring dengan kejahatan Yahudi. Biasanya ia disebut secara serentak (Yahudi dan Nasara). Kaum Nasrani yang dimaksudkan itu adalah
“KOMPLOT VATIKAN - JESUIT”.

Jesuit
Kumpulan ini memegang posisi penting dalam dunia Kristian khasnya aliran Khatolik. Vatikan sebagaimana yang diketahui adalah pusat pemerintahan Paus,iaitu ketua umum Gereja Roman Khatolik. Pejabatnya adalah St. Peter Basillica, bekas kuil pagan zaman Rom yang telah diubahsuai.Sebab itu di dalamnya penuh dengan berhala-berhala Rom.

Emperor Constatine masih sayangkan dewa-dewi Romnya walaupun telah dibaptiskan. Ajaran Nabi Isa yang dibawakan oleh golongan Nasrani terawal (diterajui hawariyin) telah bercampur-aduk dengan doktrin pagan sesuai dengan selera Constatine.

Kristian takut terhadap kezaliman Emperor Rom yang diketahui umum mempunyai sejarah panjang menyeksa dan membunuh orang-orang Kristian awal. Ditambah pula dengan penyelewengan demi penyelewengan yang dilakukan oleh pendeta-pendeta Kristian sendiri yang mengubah Injil sesuka hati. Contoh yang paling popular adalah 'kerja-kerja' yang dilakukan oleh Paulus (Surat-surat Paul). Paul ini adalah seorang Yahudi yang pada masa awalnya suka menyiksa dan membunuh orang orang Kristian.


St Paul
Sejurus selepas pemergian Jesus (as), seorang lelaki berbangsa Yahudi bernama Saul, seorang yg anti kepada ajaran Jesus telah berusaha utk memesongkan ajaran Jesus (as). Dengan membunuh berpuluh-puluh orang penganut ajaran Jesus (as), dia berharap ajaran tersebut akan menjadi semakin lemah lantaran kurang sambutan yg diterima oleh masyarakat. Namun yg berlaku adalah sebaliknya. Ajaran Jesus (as) yg disebarkan oleh pengikut2 beliau yg dipimpin oleh St. James “The Righteous” itu semakin hari semakin berkembang.
Melihatkan keadaan itu, Saul menjadi seperti berputus asa, namun niatnya utk menyelewengkan ajaran Jesus (as) yg dibawa oleh pengikut2 setia beliau masih lagi terbuku di hati. Mungkin apa yg timbul di fikiran Saul ketika itu adalah dgn menghancurkan ajaran Jesus (as) dari dalam, seperti kata-kata, “If you can’t beat them, then join them! And beat them from inside.” Saul kemudiannya berjumpa dgn pengikut2 Jesus (as) tersebut utk bertaubat atas kesalahan yg telah dilakukannya terhadap mereka sebelum ini dan dia diberikan nama Paul.
Sejurus selepas bertaubat, Paul mendakwa telah menerima ‘petunjuk’ secara langsung daripada Jesus (as). Salah seorang daripada 12 pengikut Jesus (as), Barnabas mula mempercayai Paul dan memberinya perlindungan. Melalui Barnabas, Paul diterima oleh semua pengikut2 Jesus (as) yg lain. Sepanjang menyebarkan ajaran Jesus (as), Barnabas banyak mengembara bersama Paul sehinggakan reputasi Paul yg terkenal sbg pembunuh penganut Jesus (as) sebelum ini bertukar kpd imej seorang penganut Jesus (as) yg setia.


Jadi benarlah bayangan AlQuran yang mengatakan orang-orang Nasrani adalah kaum yang sesat. Dalam Kristian juga wujud sistem dualisme; Pope dan Black Pope, Christ dan Antichrist, Madonna dan Black Madonna.

Kristian juga terpecah-pecah kepada pelbagai aliran seperti Protestant, Quaker, Evangelist, Adventist, Mormon dan bermacam lagi. Di dalam sistem kependetaan Kristian pula berpecah lagi kepada pelbagai aliran pendeta seperti Benedictine, Fransiscan dan Dominican. Di antara aliran-aliran kepaderian itu terdapat satu aliran yang agresif dan yang paling terahsia serta licik iaitu aliran Society of Jesus atau dikenali sebagai Jesuit.

DISINI KITA DAPAT MELIHAT BETAPA SESATNYA ORANG-ORANG NASRANI.

Jesuit inilah yang membayangi
Vatikan terhadap semua kerja-kerja kotor mereka. Jesuit terdiri daripada golongan Christian Zionist,iaitu orang Kristian yang mengambil sebahagian ajaran Kabbalah dan mistik sesat bercampur kepercayaan pagan tertentu (yang paling popular adalah dewa-dewi Sumeria dan Babilon Kuno), juga termasuk Yunani dan Rom) sebagai panduan hidup mereka. Mereka mengamalkan sihir dan percaya kepada pelbagai mitos dan dongeng mengenai asal-usul kejadian makhluk dan kehidupan Iblis.

Jesuit adalah satu daripada cabang organisasi Dajal Laknatullah, bertujuan untuk mengekalkan hala tuju Vatikan sebagai kakitangannya, matlamat utama ialah supaya golongan Kristian terus leka dengan ajaran Kristian yang telah dicampur adukkan dengan ajaran pagan dan mistik sesat. Dajal Laknatullah bimbang jika kaum Kristian sedar dan kembali kepada ajaran asal Nabi Isa as dan kitab Injil.
zionis antarabangsa

Dajal Laknatullah
mengawal kedua-dua elemen ini dengan rapi iaitu Yahudi dan Nasrani (Illuminati adalah contoh yang popular) tetapi muslihat Dajal terlalu licik; mungkin banyak lagi 'hidden organization' yang lain. Namun dua kumpulan ini iaitu Yahudi dan Nasrani adalah bidak catur utama dalam pergerakan fitnahnya.

Kedua-duanya saling mempengaruhi antara satu sama lain dan pada masa berlainan jika difikirkan sesuai, keduanya akan dilaga-lagakan untuk kepentingan Dajal dan kuncu-kuncunya. Walaupun mengorbankan para pengikut-pengikut mereka sendiri yang dungu dan menjadi 'patsies' kepada perancangan Dajal (rujuk WWI & WW2 dan 911).

BETAPA HEBATNYA PERANCANGAN DAJAL, SEBAB ITU SETIAP NABI DAN RASUL YANG DIUTUSKAN TUHAN ADA MENGINGATKAN KEPADA UMAT YANG DIUTUSKAN TENTANG BAHAYA FITNAH DAJAL INI.

TUJUAN DAJAL BERBUAT BEGITU ialah UNTUK MENJADI TUHAN YANG TERTINGGI... SEPERTI FIRAUN.

Dajal Laknatullah sememangnya telah lama menyimpan hasrat untuk menjadi 'dewaraja' yang mutlak di muka bumi ini.Tambahan pula setelah diampo bodek dan digalakkan oleh Iblis selaku 'Ayah' dan mentornya.

Ini adalah KATAKUNCI kepada Dua Rahsia Sulit Terbesar. JANGAN PANDANG REMEH KEPADANYA.

“Mereka ingin  supaya kamu menjadi kafir sebagaimana mereka telah menjadi kafir, lalu kamu menjadi sama (dengan mereka). (An-Nisa’: 89).

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.” (Al-Baqarah: 120).

Malangnya, umat Islam masih makin terleka dan alpa terhadap peringatan ini malah memilih untuk mengambil cara hidup berpandukan Pemodenan Barat. Lebih menyedihkan ada diantaranya menjadi murtad sama ada secara sedar atau tidak. Mereka kagum terhadap kemajuan dan kehebatan negara barat yang berjalan di bawah bayangan fitnah. Malu jika tidak bergaya seperti orang barat.

Halatuju kehidupan sebahagian besar kaum Muslimin telah berubah dari iman dan taqwa kepada harta dan kemewahan. Jika diperhatikan sebahagian besar cara hidup kaum Muslimin waktu ini telah pun melanggar perintah Allah tersebut dan akhirnya Allah tidak lagi membantu dan menjadi pelindung. Doa mereka tidak dimakbulkan. Akhirnya semakin hanyut dibawa arus kebaratan.

Tamaddun moden yang mereka bina dan tawarkan kepada penduduk dunia hari ini disertakan sekali dengan pengaruh kebendaan bawaan mereka. Jika kita lalai, maka jadilah kita sebahagian dari mereka. Itu pesanan dari Allah swt dalam alQuran.


Sumber utama dari artikel MFO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan